Jak pisać skuteczne opisy produktów na stronę sklepu internetowego? Kompletny przewodnik 2025

Właściciel sklepu internetowego z karmą dla psów zadał mi ostatnio pytanie: „Przecież klient widzi zdjęcie, po co jeszcze opis?”. Miał do napisania 437 opisów produktów i pustkę w głowie. Wszystko było dla niego nowe. Zupełnie nie wiedział, od czego zacząć, i dlatego zwrócił się do mnie po pomoc.

Spis treści

jak pisać opisy produktów na stronę sklepu internetowego

Zaczęłam więc od wyjaśnienia, dlaczego same zdjęcia nie wystarczą i dlaczego ludzie oraz wyszukiwarka potrzebuje kompleksowych opisów. A później zabrałam się do pracy, robiąc dokładnie to, co zaraz opiszę w tym przewodniku pisania opisów produktów. Zapraszam Cię do podejrzenia mojego procesu. Będzie samo mięso.

Dlaczego opisy produktów są potrzebne do sprzedaży w sklepie online?

W sklepie stacjonarnym klient może wziąć produkt do ręki. Dotknąć. Powąchać. Przetestować. Czasem nawet spróbować. Kupuje dokładnie to, co widzi. Nie musi zgadywać, czy dana rzecz będzie mu pasowała.

Inaczej wygląda sytuacja podczas zakupów online. Twój opis produktu pod SEO musi mu zastąpić wszystkie zmysły. I rozwiać wątpliwości, ponieważ nie ma pod ręką sprzedawcy, którego można zapytać, jakie baterie pasują do tej zabawki lub w jakiej temperaturze można prać ten sweter.

Jakie trudności możesz doświadczyć podczas pisania opisu produktu?

Z moich doświadczeń wynika, że największe problemy, z którymi mierzą się właściciele sklepów e-commerce to:

  1. Brak czasu. Często po prostu kopiują opisy od producenta lub piszą krótko i zwięźle „niebieska sukienka 100% bawełna”.
  2. Trudności z opisaniem korzyści zamiast cech.
  3. Brak balansu między SEO a naturalnością. Próba upchania słów kluczowych daje tekst, który brzmi robotycznie.
  4. Suche, techniczne opisy, które nie przekonują do zakupu.

Co wyróżnia skuteczne opisy produktów?

Na podstawie analizy opisów produktowych i ich wpływu na sprzedaż, zauważyłam, że najskuteczniejsze teksty*:

  • odpowiadają na pytania klientów,
  • używają języka korzyści,
  • zawierają konkretne dane,
  • mają przemyślaną strukturę,
  • przemawiają do emocji i rozumu.

Po przeczytaniu tego tekstu nie staniesz się mistrzem copywritingu. Do tego trzeba lat prób i błędów, ale dam Ci konkretne przykłady i zasady, dzięki którym będziesz pisać lepsze opisy produktów pod SEO. Od razu.

*najskuteczniejsze, czyli doprowadzające największą liczbę transakcji do sukcesu.

opis produktu na sklep pod SEO

4 podstawowe zasady pisania opisów produktów

„Mam świetne produkty, ale nikt ich nie kupuje” – często słyszę te słowa od moich jeszcze-nie-klientów. A jeszcze częściej widzę, że ruch na ich stronie mógłby być wyższy, gdyby odpowiednio dostosowali opisy produktów do potrzeb ich grupy docelowej. Małe zmiany mogą sprawić, że Twoja konwersja wzrośnie 3-krotnie lub nawet więcej.

1.     Użyj odpowiedniej struktury opisu

Zapomnij na chwilę, że piszesz opis produktu. Wyobraź sobie, że rozmawiasz z przyjaciółką, która pyta Cię o Twój ulubiony produkt. Co jej powiesz?

Ja zaczęłabym od tego, co mnie w nim zachwyca. Potem opowiedziałabym, do czego go używam. Pochwaliłabym się efektami. To wszystko wpływa na emocje, dlatego najłatwiej się o tym mówi. Później wspomniałabym o składzie lub o parametrach technicznych – te informacje odwołują się do rozumu.

Dokładnie tak powinna wyglądać struktura dobrego opisu:

  1. Główna korzyść (Wskazówka: znajdź to, co przeszkadza klientowi tak bardzo, że jest gotów oddać pieniądze, żeby się tego pozbyć.).
  2. Efekty.
  3. Dowody i potwierdzenia.
  4. Szczegóły techniczne.

2.    Przestań mówić o produkcie. Zacznij mówić o kliencie

W opisie produktu wcale nie powinieneś/aś mówić tylko o jego cechach. Pomyśl o kliencie. Dlaczego opłaca mu się kupić daną rzecz? Jak ona mu pomoże?

Standardowe opisy już nie działają. Ludzie czują przesyt marketingowym bełkotem. Co to znaczy, że krem przeciwzmarszczkowy zawiera „5% retinolu i kompleks peptydów”? O ile nie należysz do grup twarzingowych na facebooku ta wiedza najprawdopodobniej za wiele Ci nie da. Dużo więcej wyniesiesz z takiego tekstu „Twoje zmarszczki będą płytsze już po 2 tygodniach (to efekt 5% retinolu). Dzięki peptydom Twoja skóra odzyska jędrność, którą pamiętasz sprzed lat”.

Widzisz różnicę? Pierwsza wersja mówi o produkcie. Druga: o tym, co klient zyska, gdy go użyje (a także co straci, jeśli tego nie zrobi).

3.    Naucz się psychologii sprzedaży

Wyobraź sobie, że sprzedajesz lampy, ale nie byle jakie lampy. Te lampy mają fantazyjne klosze i zdecydowanie odróżniają się od lamp dostępnych na innych stronach. Jak się weźmiesz za ich opis? Opiszesz wygląd i parametry techniczne? Ok… ale to niekoniecznie zwiększy sprzedaż. Klienci nie do końca kupują ładne przedmioty, ponieważ są ładne.

Pomóż im wyobrazić sobie, jak dana lampa wygląda w salonie podczas wieczoru z przyjaciółką. Robotę zrobią zdjęcia, ale opis też jest ważny!

Pomyśl, jak produkt wpasuje się w życie klienta:

  • Jakie emocje wywołuje?
  • Jakie problemy rozwiązuje?
  • A może nawet pomaga spełniać marzenia?

Naucz się wykorzystywać psychologiczne triki w copywritingu, żeby zjednywać sobie klientów.

4.    Używaj storytellingu

„Opowiadaj historie w opisie produktu” – na pewno już to słyszałeś. Być może wyobrażasz sobie z niechęcią, że musisz opowiadać bajki i wymyślać fikcyjne postacie. Nie martw się. Nie mam zamiaru zamieniać Cię w powieściopisarza. Wykorzystaj przykłady z życia. Opowiadaj o swoich klientach, o tym, czego doświadczają. Przemów do ich wyobraźni:

„Pamiętasz zapach domu Twojej babci? Ten świeży, czysty aromat? Nie wyczuwałeś tam żadnej chemii. Żadnej nieprzyjemnej nuty. Właśnie taki efekt uzyskasz, używając naszego płynu do podłóg. Z tą różnicą, że nie spędzisz całego popołudnia na sprzątaniu”.

Nic nie wymyślasz. Nie piszesz bajek. Po prostu odwołujesz się do doświadczenia klienta. Najłatwiej będzie Ci użyć storytellingu w opisach produktów, jeśli odniesiesz się do własnych odczuć lub weźmiesz pod uwagę odczucia prawdziwych klientów.

Co działa, a co nie w opisach produktów?

Doświadczeni copywriterzy osiągający najwyższe wskaźniki konwersji zgodnie zgadzają się, że najlepiej działają:

  • liczby, wyniki, historie sukcesu,
  • opis wrażeń użytkowników (nawet w formie cytatu),
  • odniesienia do codziennych sytuacji,
  • wyjaśnienie konkretnych korzyści.

Nie działają:

  • puste obietnice,
  • przekombinowane historie,
  • przesadne zachwyty (najlepszy, fantastyczny etc.)
  • niezrozumiały język i żargon.

Moje opisy produktów stały się lepsze, gdy przestałam myśleć o ich pisaniu jako o zadaniu marketingowych. Staram się być pomocna. Wyobrażam sobie klienta. Pamiętam, że potrzebuje mojej rady i delikatnej zachęty. Tylko tyle i aż tyle wystarczy, żeby kupił od Ciebie produkt.

jak pisać opisy produktów seo

SEO w opisach produktów – o czym trzeba pamiętać?

Początkujący właściciele sklepów e-commerce podchodzą do SEO intuicyjnie. W efekcie ich opisy produktów lądują na 15. stronie Google, czyli tam, gdzie nie zapuszczają się nawet najbardziej ciekawskie osoby. The Lost Land. Potrzebujesz rady? Zamiast działaj na oko, działaj z planem.

Nagłówki opisu produktu pod SEO – sprawdzona struktura

Nie musisz wymyślać opisu produktu pod SEO na nowo. Wyobraź sobie, że każdy z nich jest stworzony z konkretnych bloków. To puzzle, które musisz odpowiednio do siebie dopasować. Ustawić w odpowiedniej kolejności. Takie podejście przyspiesza pracę. Nie spędzisz całego dnia nad 20 opisami produktów. Możesz wykorzystać jeden ze szkieletów, których ja używam:

H1: [Nazwa produktu + główna cecha]

H2: Dla kogo jest [nazwa produktu]?

H2: Najważniejsze cechy i korzyści

H3: [Konkretna cecha/korzyść]

H2: Specyfikacja techniczna

Przykład:

H1: Buty do biegania Nike Air Zoom – idealne na długie dystanse

H2: Dla kogo są buty Nike Air Zoom?

H2: Co wyróżnia te buty do biegania?

H3: System amortyzacji Air

[…]

H2: Szczegóły techniczne

Słowa kluczowe długiego ogona, czyli long tail keywords

Jako początkująca copywriterka myślałam, że w opisach produktów ważne są główne słowa kluczowe: „buty do biegania”, „czerwona sukienka”, „krem nawilżający”. Rzeczywistość szybko wybiła mi to z głowy. Wybierając takie frazy, konkurujesz z gigantami. Portalami typu Zalando czy Amazon, które na swój marketing wydają miliony (miliardy?) rocznie. To nie ma sensu.

Bądź sprytniejszy/a. Myśl jak Twoi klienci. Jeśli wpisują „buty do biegania”, to najprawdopodobniej zupełnie nie wiedzą, czego chcą. Przejrzą mnóstwo witryn i niczego nie kupią. Po prostu poszli przejść się po wirtualnym sklepie. Patrzą na witryny. Marzą o dostępnych opcjach, ale jeszcze nie są gotowi na wyciągnięcie karty z portfela.

Mów do klientów, którzy już wiedzą, czego chcą: „najlepsze buty do biegania po asfalcie”, „buty do biegania na szeroką stopę”, „niebiesko-białe buty do biegania”. Tak, te słowa kluczowe są bardziej szczegółowe i trafi na nie mniej osób. Ale osoby, które trafią, będą bardziej zmotywowane do zakupu. A Tobie będzie łatwiej przebić się przez inne strony.

Trzymaj radę:

Otwórz Google. Wpisz frazę związaną z Twoim produktem i zobacz podpowiedzi. Wykorzystaj je jako inspirację.

Skuteczne meta tagi

Zanim użytkownik wejdzie na Twoją stronę po wyniku wyszukiwania, spojrzy na title i description. Te dwa opisy to Twoja darmowa reklama w Google. Nie uprawiaj w nich poezji. Zastanów się, czego szuka Twój klient i wykorzystaj to.

Meta tytuł (60-70 znaków):

[Nazwa produktu] + [Główna korzyść/cecha] | [Nazwa sklepu]

Meta opis (150-160 znaków):

Problem + Rozwiązanie + Call to Action

Tytuł: Krem z retinolem 0.5% | Redukcja zmarszczek w 4 tygodnie | BestSkin

Opis: Zmarszczki mimiczne Cię postarzają? Krem z 0.5% retinolem wygładzi je w 4 tygodnie. 94% kobiet potwierdza skuteczność. Sprawdź efekty!

Moje najskuteczniejsze porady SEO dla opisów produktów e-commerce

1. Testuj wszystko w Google Search Console.

2. Aktualizuj opisy regularnie.

3. Nie kopiuj opisów od producentów. Duplicate content to najkrótsza droga do SEO-wej katastrofy.

4. Używaj naturalnego języka i synonimów.

5. Zoptymalizuj stronę na telefony komórkowe.

Przestań pisać dla Google, zacznij pisać dla ludzi. Czasy przesyconych słowami kluczowymi opisów już się skończyła. Obecnie to najlepsza strategia SEO, jaką możesz przyjąć.

Psychologia kupującego online – Co dzieje się w głowie klienta?

Pamiętasz, gdy po raz pierwszy kupiłeś/aś coś drogiego przez kosmetyk? Ja ostatnio kupowała droższy krem (w końcu prawie 30-tka na karku zobowiązuje, żeby zainteresować się lepszymi kosmetykami). Porównywałam opisy. Czytałam opinie. Sprawdzałam składy. Otwierałam karty w przeglądarce i zamykałam je. Aż trafiłam na stronę, z której wyszłam z poczuciem „dokładnie tego potrzebuję!” i nowym kremem.

Jak wygląda proces decyzyjny?

Zastanów się, jak sam/a kupujesz. U mnie najpierw pojawia się myśl „O! To wygląda ciekawie”. Patrzę na nagłówek i zdjęcie. Decyzja, czy czytać dalej zajmuje około 1,5 sekundy, czasem mniej.

Szybko skanuję treść. Szukam oznak, czy jest tam coś dla mnie. Przeskakuję wzrokiem po tekście, nagłówkach, listach i elementach graficznych. Czytam dokładniej fragmenty, które przyciągną moją uwagę.

Zastanawiam się nad zakupem, ale przychodzi moment zwątpienia. „Czy to naprawdę działa tak, jak opisują?”. Szukam dowodów: opinii, wyników badań, zdjęć przed/po, logicznego uzasadnienia.

Jeśli nie znam sprzedawcy, zastanawiam się, czy mogę mu zaufać. Sprawdzam, czy inni go znają, czy istnieje w mediach społecznościowych, jaką ma politykę zwrotów, opinie etc.

W ogólnych ramach tak wygląda proces decyzyjny przed zakupem u każdego klienta. Niektórzy podejmują decyzje szybciej; inni potrzebują więcej uzasadnień. Jego czas trwania wydłuża się proporcjonalnie do ceny produktu.

Punkty styku klienta z opisem produktu

Na podstawie nagrań zachowań użytkowników można zauważyć, że klienci najwięcej czasu spędzają, czytając:

1. Pierwsze 2-3 zdania

Początkowe linijki łapią ich uwagę, dlatego radzę Ci zacząć od największego problemu, z którym mierzy się czytelnik.

„Męczysz się z przesuszoną skórą, która swędzi i się łuszczy?”

2. Śródtytuły i pogrubienia

Pomyśl o nich, jak o drogowskazach kierujących wzrok klienta na najważniejsze informacje:

„Efekty już po pierwszym użyciu”

„Co zyskujesz?”

„Jak to działa?”

3. Sekcja „Dla kogo?”

Klient potrzebuje potwierdzenia, że produkt jest dla niego. Musi być pewien/pewna, że dana rzecz odpowiada jego potrzebom. Daj mu samo mięso:

„Idealny dla skóry wrażliwej i skłonnej do podrażnień”

opis produktu e-commerce

Bariery zakupowe – co powstrzymuje klienta przed dodaniem produktu do koszyka?

Z moich rozmów z klientami wynika, że główne obawy to:

1. „Co będzie, jeśli mi nie podpasuje dany produkt?

Zareaguj: Dokładnie opisz wymiary. Podaj tabelę rozmiarów. Dodaj informację o bezpłatnych zwrotach.

2. „Skąd mam wiedzieć, że mówisz prawdę?

Zareaguj: Dodaj konkretne liczby, wyniki badań, prawdziwe zdjęcia i opinie klientów.

3. „Czy to nie jest za drogie?”

Zareaguj: Pokaż wartość, nie cenę. Wytłumacz, że klienta nie stać na NIE kupowanie tego produktu. Jeśli to sensowne, rozbij koszt na dni używania: „Płacisz 2 zł dziennie za promienną cerę. Zabiegi w salonie kosmetycznym zaczynają się od 150 zł”.

Najskuteczniejsze opisy produktów pod SEO odpowiadają na jeszcze niezadane pytania klienta.

Język w opisach produktów – Jak pisać, żeby ludzie chcieli czytać (i kupować)?

Zdarza mi się słyszeć: „To zbyt proste. Każdy może tak napisać. Pokażmy trochę profesjonalizmu”, gdy przepisuję zagmatwany opis na ludzki. Tylko że to właśnie te proste opisy sprzedają, a teksty przepełnione żargonem – odstraszają. Klienci lubią wiedzieć, co kupują, a nie googlować 80% słów z Twojej strony internetowej.

Widzisz różnicę?

„Zawiera 3 frakcje kwasu hialuronowego o różnej masie cząsteczkowej, które penetrują kolejne warstwy naskórka”.

„Zawiera 3-topniowy system nawilżania: pierwsza warstwa natychmiast koi suchość, druga wypełnia zmarszczki od środka, a trzecia zabezpiecza przed utratą wilgoci na cały dzień”.

Druga wersja jest zdecydowanie prostsza, ale to nie czyni z niej infantylnego opisu. Wręcz przeciwnie. Twoi klienci łatwo mogą wyobrazić sobie ten scenariusz. Jeszcze zanim skończą czytać, pragną poczuć ukojenie na suchej skórze.

Moje ulubione techniki pisania opisów

1. Problem → Rozwiązanie → Wyobrażenie

„Masz dość włosów bez objętości? Ta odżywka podwaja objętość już po pierwszym użyciu. Twoje koleżanki nie będą mogły uwierzyć, że nie wyszłaś właśnie od fryzjera!”

2. Historia → Nauka → Zastosowanie

„Przez wieki kobiety w Maroku używały oleju arganowego do pielęgnacji. Jego właściwości uważały za magiczne. Dziś wiemy, że jego działanie wynika z wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych, które natychmiast wnikają w Twoje włosy”.

3. Ciekawostka → Korzyść → Dowód

„Jedwab może zatrzymać nawet 300% swojej wagi w wodzie. Właśnie dlatego nasza maseczka z proteinami jedwabiu intensywnie nawilża. 95% kobiet potwierdza wygładzenie fal już po pierwszym użyciu”.

Jak angażować czytelnika?

Czasem warto zadać pytanie czytelnikowi, żeby wciągnąć go w opis. Nie ma co jednak przesadzać z pytaniami retorycznymi, na które każdy zna odpowiedź. „Czy chcesz mieć piękną cerę?” – „Oczywiście, kto by nie chciał”.

Można zrobić to lepiej:

„Kiedy ostatnio patrzyłaś w lustro i stwierdziłaś, że nie musisz nakładać podkładu? 10 lat temu? Ten krem cofnie Cię w przeszłość”.

„Jest 7 rano. Wstajesz, przeciągasz się i… Twoje plecy nie bolą. Co robi różnicę? Materac”.

„Ile czasu potrzebujesz, żeby naładować telefon? Ten powerbank zrobi to, gdy pijesz poranną kawę”.

1. Pisz jak mówisz

Czytaj swoje opisy na głos. Jeśli się potykasz, coś nie gra i zgrzyta, uprość zdanie.

Wskazówka: Wrzuć tekst w Word i puść odtwarzanie.

2. Jedno zdanie = jedna myśl

„Ten krem głęboko nawilża.

Regeneruje skórę w nocy.

A w dzień chroni przed słońcem”.

3. Używaj konkretów zamiast ogólników

„30 godzin ciągłego słuchania muzyki”

4. Dodaj trochę humoru

„Ten odkurzacz jest tak cichy, że nie obudzi kota, gdy będzie sprzątał jego sierść”.

Jak ognia unikaj:

1. Korpomowy:

„Zaimplementowaliśmy innowacyjne rozwiązanie”.

2. Pustych przymiotników:

„Niesamowity efekt”

3. Wykrzykników w nadmiarze!!!!!

Jak tworzyć opisy produktów pod SEO i dla użytkownika?

Tworzenie opisu produktu zaczynam od analizy konkurencji. Patrzę, jak wyglądają ich opisy produktów. Co robią dobrze, a co nie najlepiej. Jakie cechy i korzyści podkreślają. Jakiego języka używają. Czy może coś pominęli?

Zawsze szukam powtarzających się elementów i brakujących informacji. Nigdy nie kopiuję opisów konkurencji. Rzadko też inspiruję się nimi mocno. Po prostu sprawdzam, co działa najlepiej.

Następnie przychodzi pora na słowa kluczowe. Musisz sprawdzić, jak myśli Twój klient. Co wpisuje w wyszukiwarkę, gdy szuka Twojego produktu. Nie zgaduj, skorzystaj z narzędzi:

  • Google Keyword Planner,
  • Answerthepublic,
  • Ubersuggest,
  • Google Trends.

Sprawdź, o czym mówią osoby należące do Twojej grupy docelowej na Facebooku, forach tematycznych i portalach typu Wykop, Quora lub Reddit.

Najlepsze frazy to te, na których nie ma dużo konkurencji, ale za to świetnie konwertują. Cała zabawa polega na ich znalezieniu.

Jeśli wypozycjonujesz produkt na hasło „buty do biegania po asfalcie dla początkujących” nie zdobędziesz ogromnego ruchu, ale szansa na to, że osoba, które trafi na Twoją stronę, będzie potrzebowała tego produktu, rośnie.

Zazwyczaj tworzę prostą tabelę i wypełniam ją przed tworzeniem serii opisów produktów.

  1. Jaki jest główny problem klienta? Co go boli?
  2. Co wyróżnia dany produkt? Szukam USP
  3. Co potwierdza jego skuteczność?Słowa kluczowe
  4. Co może powstrzymać przed zakupem? Jakie wątpliwości należy rozwiać?

Dobry research to 70% sukcesu opisu produktowego. Poświęć mu uczciwie czas. Pisanie pójdzie Ci dużo łatwiej.

Sprzedażowe opisy kosmetyków

Klient ma utrudnione zadanie podczas kupowania kosmetyków. Nie może dotknąć ani przetestować produktu. Nie ma jak go powąchać. Twój opis musi przejąć rolę doradcy i eksperta. Na stronie internetowej musisz zawrzeć skład i efekty działania. A jednocześnie powinieneś/aś trafić w emocjonalne potrzeby klienta.

Opisy produktów spożywczych

Opisy produktów spożywczych dają Ci szansę, żeby pokazać wartość sprzedawanej żywności. Możesz w nich przedstawić wartości odżywcze językiem, który pobudza zmysły i apetyt. Możesz opisać ich smak, teksturę, zastosowanie i dać inspiracje na ich wykorzystanie  w kuchni.

W niektórych przypadkach warto wspomnieć o pochodzeniu, certyfikatach jakości, metodach produkcji i tradycyjnych recepturach, jeśli są istotne dla danego produktu.

Opisy ubrań na stronę sklepu odzieżowego

Opisy ubrań w sklepie internetowym mogą pomóc klientowi wyobrazić sobie siebie w danej stylizacji. Aby zwiększyć swoje szanse na wyświetlenie się w Google, skup się na szczegółach. Opisz tkaninę, krój, pomysły na stylizację. Daj informacje praktyczne: jak prać dane ubranie. Dobry tekst na stronie pomaga klientowi podjąć świadomą decyzję.

Opisy sprzętu RTV/AGD

Opisy sprzętu RTV/AGD powinny pokazać czytelnikowi korzyści. Nie ma sensu zasypywać czytelnika listą parametrów, których i tak nie zrozumie. Zamiast tego, warto pokazać, jak dany przedmiot ulepszy jego codzienne życie.

Wyjaśnij, dlaczego konkretne funkcje są ważne. Opowiedz, jak przekładają się na wygodę użytkowania. Szczególną uwagę zwróć na funkcje energooszczędne, inteligentne rozwiązania i innowacje technologiczne. Opisz je językiem korzyści, nie specyfikacji.

Opisy mebli pod SEO

Opisy mebli pod SEO muszą dać odpowiednie informacje dotyczące ich funkcjonalności, materiałów i zastosowania. Jednocześnie powinny pomóc klientowi wyobrazić sobie dany przedmiot we własnym wnętrzu. Powstrzymaj się od używania ogólników, słów, które jako pierwsze przychodzą do głowy: „elegancki” lub „nowoczesny”.

Opisz cechy decydujące o charakterze danego mebla. Uwzględnij informacje o montażu, pielęgnacji i wytrzymałości materiałów.

Opisy biżuterii pod SEO

Opisy biżuterii mają moc podkreślania wyjątkowości każdej sztuki. Wykorzystaj ich potencjał i zrezygnuj z ogólników typu „elegancka” lub „ekskluzywna”. Opisz próbę złota, czystość kamieni, rodzaj zapięcia i rzemieślnicze detale. Podkreśl, co czyni daną ozdobę wyjątkową. Opowiedz, jak podkreśla osobowość właścicielki lub właściciela oraz do jakich stylizacji pasuje. Jeśli za wzornictwem lub techniką wykonania kryje się ciekawa historia, podziel się nią.

Opisy produktów sportowych

Sportowcy nie kupują sprzętu dla samego sprzętu, ale po to, żeby osiągać lepsze wyniki. Spróbuj zrozumieć ich potrzeby. Pokaż, jak dany przedmiot wesprze ich wysiłki w osiąganiu celów. Przedstaw specyfikację w kontekście korzyści, jakie odniesie użytkownik. Wyjaśnij, jak dana cecha przekłada się na komfort użytkowania. Uwzględnij poziom zaawansowania i potrzeby danej dyscypliny sportowej.

Opisy produktów dla dzieci

Pisząc opisy produktów dla dzieci, zwracasz się w rzeczywistości do dorosłych. Musisz użyć argumentów, które przemówią do wyobraźni rodziców. Wskaż konkretne umiejętności, które dziecko będzie rozwijać z danym produktem. Enigmatyczny „rozwój” to trochę za mało, żeby faktycznie przekonać do zakupu. Podaj informacje na temat certyfikatów bezpieczeństwa, hipoalergicznych materiałów i trwałości wykonania.

Opisy produktów dla zwierząt na stronę sklepu

Opisy produktów dla zwierząt powinny mówić językiem opiekunów. Chodzi o to, żeby pokazać, jak dany przedmiot ulepszy życie pupila i właściciela. Podaruj sobie oczywiste cechy. Każde posłanie może być „wygodne” lub „wysokiej jakości”, ale nie każde wspiera stawy starszego psa. Wspominaj o wyjątkowych korzyściach, które odniesie zwierząt, jeśli podarujesz mu dany produkt.

Właściciele zwracają szczególne znaczenie na bezpieczeństwo dla zwierząt, hipoalergiczność, łatwość czyszczenia i trwałość produktu w kontakcie z pazurami lub zębami.

Opisy produktów i dóbr luksusowych

Opisy produktów luksusowych powinny wykraczać poza standardowe przedstawienie cech produktu. Mogą skupić się na wyjątkowym dziedzictwie marki, rzemiośle i ekskluzywnym charakterze każdego przedmiotu. Tutaj dobrze sprawdza się storytelling dotyczący technik wykonania, rzadkich materiałów i inspiracji.

Opisuj doświadczenia użytkowania produktu. Pokaż, jak wpisuje się on w wyrafinowany styl życia. Szczególną uwagę zwróć na detale wykończenia, pochodzenie materiałów i unikalność egzemplarza. Skuteczny opis produktu luksusowego buduje poczucie wyjątkowości.

Opis rękodzieła na stronę sklepu

W opisach przedmiotów wykonywanych ręcznie warto wykorzystać storytelling i opowiedzieć historię ich powstawania. Skup się na procesie tworzenia, technice i materiałach. Opowiedz o inspiracjach artysty. Podkreśl obecność niewielkich różnic wynikających z ręcznego wykonania, które czynią przedmiot wyjątkowym.

Opis elektroniki pod SEO

Zamiast tworzyć ścianę parametrów technicznych, pokaż, jak dane funkcje przekładają się na codzienne użytkowanie urządzenia. Zwróć uwagę odbiorcy na innowacyjne funkcje, kompatybilność z innymi urządzeniami. Dobry opis elektroniki powinien pomóc klientowi podjąć świadomą decyzję zakupową.

Pisanie opisów produktów – ostatnia wskazówka

Traktuję opisy produktów jak most, który prowadzi klienta do rozwiązania jego problemu. Ludzie najczęściej kupują, ponieważ potrzebują danego przedmiotu. Niekiedy określona rzecz pomaga im w lepszym życiu; innym razem pomaga… poczuć się lepiej.

Niezależnie od branży, w której się obracasz, warto znaleźć równowagę między przekazywaniem informacji a mówieniem o tym, jak produkt zmieni życie klienta. Ważne, żeby dotrzeć do jego emocji i do jego rozumu. W tym celu trzeba wykorzystać różne argumenty.

Każda kategoria produktowa wymaga dopasowania języka do specyfiki grupy docelowej. Dobre opisy to te, które wspierają pozycjonowanie Twojej strony i budują zaufanie klientów. Jeśli potrzebujesz pomocy z ich tworzeniem, napisz do mnie.

Scroll to Top