ile kosztuja opisy produktow

Ile kosztują opisy produktów pod SEO?

„Ten opis jest beznadziejny. Kompletnie nie oddaje charakteru produktu. Klient tego nie kupi…”. Tak myślisz, oglądając treść wyplutą przez ChatGPT? Masz rację. Wybranie kiepskiego tekstu zamiast zoptymalizowanego pod SEO opisu może kosztować Cię tysiące złotych miesięcznie w przychodach. Sprawdź, ile kosztują opisy produktów, które faktycznie będą działać.

Działał, czyli pozycjonował Cię wysoko w wyszukiwarce i przekonywał klienta do zakupu. Samo pisanie opisu produktu nie jest skomplikowane, ale zanim copywriter postawi pierwszą literkę, wykonuje inną pracę. Poznaje Twoją grupę docelową, jej obiekcje i pragnienia. Uczy się jej języka. Dzięki temu potrafi napisać tekst, który faktycznie przemówi do wyobraźni klienta.

Od czego zależy cena opisu produktu?

Przy ustalaniu ceny opisu produktu biorę przede wszystkim wytyczne. Stawka różni się zależnie od długości tekstu, dodatkowych wymagań, terminu i konieczności (lub jej braku) posiadania wiedzy technicznej.

Z mojego doświadczenia wynika, że optymalna długość opisu produktu w większości przypadków to 1500-2000 znaków. Niektóre produkty (np. te z branży technologicznej) wymagają znacznie obszerniejszych opisów. Zazwyczaj klient potrzebuje więcej informacji przed podjęciem decyzji zakupowej dotyczącej droższych rzeczy.

Ceny opisów produktów 2025

Ile kosztuje copywriter? Widełki za opisy produktów kształtują się obecnie tak:

  • proste produkty 20-40 zł/za 1000 zzs,
  • produkty specjalistyczne: 30-60 zł/za 1000 zzs.

Copywriter może Ci zaproponować niższe stawki, jeśli opisy są powtarzalne lub chcesz tylko postedycji tekstu wyplutego przez ChatGPT. Cena zależy również od ilości informacji, które przekazujesz osobie od pisania. Szczegółowy brief = mniej czasu spędzonego na researchu = niższa cena.

Dlaczego nie warto oszczędzać na opisach produktów pod SEO?

Z mojego doświadczenia wynika, że różnica między opisem za 5 zł a 30 zł (i więcej) za 1000 zzs jest kolosalna. A na dodatek bezpośrednio przekłada się na:

  • 30-40% wyższą konwersję,
  • lepsze pozycjonowanie w Google,
  • mniej pytań od klientów o szczegóły produktu,
  • niższy współczynnik zwrotów.

Dlaczego profesjonalne opisy są warte swojej ceny?

Profesjonalny opis produktu to nie tylko ładnie brzmiące słowa. W zasadzie w ogóle nie chodzi w nim o ładnie brzmiące słowa (chyba że mówimy o opisie usług salonu kosmetycznego lub literatury). Treść w sklepie internetowym powinna być skonstruowana tak, żeby:

  • odpowiadać na potrzeby klienta,
  • rozwijać zaufanie do produktu i marki,
  • być zoptymalizowana pod kątem SEO,
  • zwiększać współczynnik konwersji.

Na pozycjonowanie sklepu internetowego wpływają nie tylko zoptymalizowane opisy produktów, ale również artykuły blogowe. Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego? Cena zależy od ilości zlecanych tekstów i zakresu działań.

Ile opisów produktów można zamówić jednorazowo?

Liczba opisów produktowych w jednym zamówieniu jest praktycznie nieograniczona. Najczęściej sklepy oddają mi 50-200 tekstów na raz. W ciągu dnia mogę przygotować 10-15 opisów (czasem 20-30, jeśli są krótkie lub powtarzalne). Pozwala mi to utrzymać jakość tekstu (brak błędów, optymalizację pod SEO i dopasowanie do intencji sprzedażowej).

Jak długo trzeba czekać na realizację opisu produktu?

Standardowy czas realizacji opisu produktu to 2-3 dni robocze. Przy większych zleceniach (powyżej 50 opisów) porcjujemy teksty w paczki i ustalamy harmonogram. Oferuję również ekspresową realizację opisów produktów w 24 godziny, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą.

Czy możliwa jest współpraca długoterminowa przy pisaniu opisów produktów?

Tak, oferuję specjalne warunki dla stałych klientów zamawiających opisy produktowe regularnie. Współpraca długoterminowa przy tworzeniu opisów produktów może przybrać formę:

  • miesięcznego pakietu określonej liczby opisów,
  • stałej obsługi sklepu internetowego,
  • aktualizacji istniejących opisów.

Co zawiera profesjonalny opis produktu?

Profesjonalny opis produktu nie ma wiele wspólnego ze spisem cech towaru. Copywriter przygotuje dla Ciebie:

  • unikalny tekst zoptymalizowany pod SEO,
  • nagłówek H1 oraz śródtytuły,
  • meta title i meta description,
  • treść napisaną językiem korzyści i dostosowaną do persony,
  • listę głównych zalet produktu,
  • słowa kluczowe długiego ogona,
  • wezwanie do działania (CTA).

Opisy produktów, które działają jak wirtualni sprzedawcy

Profesjonalne opisy produktów zwiększają wyniki sprzedażowe sklepów internetowych. Właściciele sklepów e-commerce, którzy w nie zainwestowali, osiągają lepsze pozycje w Google i zwiększają sprzedaż.

Chcesz przekonać się, jak profesjonalne opisy produktów wpłyną na Twój biznes? Zapraszam do kontaktu:

  1. Wyślij mi link do swojego sklepu
  2. Wybierz 3 przykładowe produkty
  3. A ja przygotuję dla Ciebie:
    • bezpłatną analizę obecnych opisów,
    • propozycję zmian i ulepszeń,
    • atrakcyjną wycenę.

Dopiero ruszasz ze sklepem online?

Scroll to Top