Przeglądając witryny firmowe, można odnieść wrażenie, że co drugi biznes jest „najlepszy”, „najbardziej efektywny” i „na rynku od 10 lat”. Brzmi to dostojnie, ale niewiele wnosi. Można nawet zaryzykować twierdzenie, że szkodzi działalności, ponieważ marnujesz cenne sekundy, które można wykorzystać na przekonanie klienta, że jesteś godny zaufania. Nie trać czasu na korpogadkę. Sprawdź, jak napisać stronę „o nas”, żeby klienci chcieli mieć z Tobą do czynienia.

Użytkownicy odwiedzają podstronę „o nas” z dwóch powodów: potrzebują potwierdzenia, że jesteś odpowiednią osobą, aby skorzystać z Twoich usług lub są Ciebie ciekawi. W obu przypadkach nie chcą czytać tekstów z szablonu ani historii dziejów. Pójdź im na rękę i nie racz ich swoim życiorysem. Podejdź do tego zadania sprytnie jak topowi marketerzy…
Czym jest strona „o nas”?
Strona „o nas” to podstrona firmowej witryny, która pokazuje tożsamość marki. Jest wizytówką pozwalającą klientowi poznać Cię lepiej. W tym miejscu możesz zaprezentować historię, misję firmy, zespół oraz osiągnięcia pod jednym warunkiem: że odpowiesz na główne pytanie klienta: „Dlaczego mam wybrać właśnie was?”.
Uwaga: Zakładka „o nas” nie jest CV firmy! Nastaw się raczej na pisanie oferty firmy przez pryzmat jej historii i misji.
Strona o nas udziela odpowiedzi na pytanie „Co zyskuje klient”
Bo, i tu może Cię zaskoczę, strona „o firmie” czy „o nas” nie jest o Was. Jest o kliencie.
Skoro już to sobie wyjaśniliśmy, ruszajmy dalej.
Strona „o nas” ma kilka zadań:
- podnosi wiarygodność firmy w oczach klienta,
- prowadzi do zakupu,
- wyróżnia ją na tle szarej konkurencji,
- poprawia pozycję w Google.
Czy powinieneś mieć stronę „o nas”?
A czy powinieneś ogłaszać się w Internecie? Oczywiście, że tak. Potencjalni klienci podejmują decyzję o współpracy nie przez Twoje doświadczenie w branży, tylko dlatego, że ich przekonałeś. Wytocz cały arsenał i pokaż im, że jesteś najlepszą opcją.
Zrobisz to, dając im do zrozumienia, że rozumiesz ich problemy. I potrafisz je rozwiązać. Tylko tyle i aż tyle.
Klienci tego łakną. W swoich poszukiwaniach pragną dotrzeć do odpowiedzi na swoje pytania, dowodów społecznych (opinie i studia przypadku!), wyników i historii firmy pokazanej przez pryzmat jej skuteczności. Daj się im poznać, jako człowiek i zespół, a będą wdzięczni, że w zalewie sztuczności przedstawisz się od ludzkiej strony.
Jak napisać stronę o firmie? Szybkie strzały
Trzymaj 7 wskazówek, dzięki którym pokażesz ludzką stronę firmy.
- Zacznij od kluczowej korzyści dla klienta.
- Używaj zdjęć zespołu.
- Podawaj liczby.
- Opowiedz historię firmy (krótko!).
- Potwierdź swoją wiarygodność.
- Pisz prostym językiem.
- Zakończ wezwaniem do działania.
Jak napisać ofertę sprzedażową? Również w tym przypadku możesz wykorzystać te 7 punktów.
Jak powinna wyglądać dobra strona „o nas”?
Marketing internetowy tylko na pierwszy rzut oka polega na radosnej kreatywności. Najlepiej działające zakładki „o nas” to te, które zawierają konkretne elementy.
Stwórz opowieść (storytelling)
Uwaga! Nie wystarczy opowiedzieć jakąś historię. Potrzebujesz historii, która odnosi się do rzeczywistości czytelnika i pozwoli mu się chwilę zastanowić. Masz go zachwycić i udowodnić, że jesteś w stanie mu pomóc. W tymi miejscu możesz opowiedzieć, co skłoniło Cię do założenia firmy, jeśli masz dobrą historię.
Jak to zrobić? Napisz unikalny tekst o tym, że mierzyłeś się z podobnymi problemami lub pokazać, jak uratowałeś inne firmy przed ZNACZĄCYM problemem.
Nie wiesz, od czego zacząć? Zacznij od marnej sytuacji klienta i pokaż, że go z niej wyciągniesz.
Wskazówka: Użyj liczb! Historie + liczby to to, co tygryski lubią najbardziej.
Opisz autentyczną historię i wartości firmy
Krótko! Historia firmy powinna pokazywać drogę do rozwiązywania problemów klientów, nie datę powstania. Pokaż, co skłoniło Cię do zrobienia pierwszego kroku.
Wspomnij też o swoich wartościach, bo klienci lubią kupować od firm z podobnymi wartościami. Nie mów o nich, tylko przedstaw je na przykładzie konkretnego działania.
Skup się na elementach, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji.
Zbierz konkretne informacje
Firmy lubią stosować zasłony dymne, czyli obietnice w rodzaju „najwyższej jakości”. Słowa, które nic nie znaczą, nic nie znaczą… Każdy może ich użyć. No bo czym w zasadzie jest najwyższa jakość?
Zastanówmy się wspólnie. Myślę i, myślę i dalej nie wiem. Może Ty, drogi czytelniku/droga czytelniczko na to wpadniesz?
Co innego, jeśli tę jakość pokażesz:
- Nasze ubrania towarzyszą klientom średnio przez 6 lat.
- Projekty przechodzą 3-stopniową kontrolę jakości.
- Swój zegarek będziesz mógł przekazać wnukowi.
Daj do siebie kontakt
Klienci nie lubią się przemęczać, dlatego na stronie internetowej „o nas” lub w stopce zostaw do siebie namiary. Może właśnie teraz ktoś będzie chciał z Tobą porozmawiać o wieloletnim doświadczeniu lub osiągniętych sukcesach?
Przedstaw swój zespół
Firmę tworzą ludzie. Nie jest to żadne spektakularne odkrycie, ale wciąż wiele organizacji ukrywa swoich pracowników, zamiast wykorzystać ich atuty. Klienci chcący dowiedzieć się więcej o firmie pragną wiedzieć, kto zajmuje się ich projektami. Interesują ich te elementy z życia firmy, które wpływają na ich projekt.
W przepisie marketingowym na sekcję „o firmie” mamy więc kilka składników: pokazać, że rozwiązujemy problem + storytelling + tłuste konkrety + zespół. Brakuje nam jeszcze elementów, które zwiększają konwersję:
- wezwanie do działania,
- zdjęcia pokazujące ludzką twarz firmy,
- nagłówki podkreślające korzyści,
- ciekawe infografiki z osiągnięciami/studiami przypadku,
- sekcja FAQ rozwiewająca popularne obiekcje.
Wszystko inne możesz… usunąć.
Opis Twojej firmy – wyeliminuj te błędy na stronie
Jak napisać dobry tekst na podstronę „o mnie”? Odpowiem nieco przewrotnie: jako pierwszy punkt na liście zapisz „nie popełniać poniższych błędów”.
Tekst na stronę streszczający pochodzenie firmy
Pisząc tekst, łatwo popłynąć w historii swojej firmy. To naturalne, bo na pewno jest ona bliska Twojemu sercu. Chcesz dać się poznać klientowi i pokazać, że jesteście profesjonalni. Tylko że… czytelnika to nie obchodzi. On zaczął czytać stronę firmy w konkretnym celu i chce, żebyś pomógł mu go osiągnąć.
Zbyt formalny język
Korporacyjny żargon zabija zaangażowanie. Mało kto potrafi mówić z pasją o implementacji zaawansowanych rozwiązań marketingowych, a jeszcze mniej osób będzie o tym czytać z entuzjazmem. Jeśli stosujesz hiperprofesjonalny język, giniesz na tle konkurencji, która robi dokładnie to samo.
Możesz budować autorytet i mówić językiem klienta. Serio! On Ci za to podziękuje.
Puste słowa bez poparcia danymi
Ile razy słyszałeś/aś takie zdanie?
Jesteśmy liderem na rynku.
I jeszcze jedno: Zaufali nam najwięksi gracze.
To fajny początek, ale wiesz, czego brakuje tym zdaniom? Rozwinięcia! Poprzyj swoje słowa dowodami: case study, liczbami, słowami ekspertów w swojej branży.
Nieaktualne informacje
Przestarzałe informacje sugerują brak profesjonalizmu. Skoro nie masz czasu, żeby przeprowadzić aktualizację witryny internetowej, to jak możesz oferować jakościowe usługi? Niezgodności w Twojej komunikacji wzbudzą u klienta podejrzliwość…
Podobne wskazówki warto zastosować do innych treści. Sprawdź, jak napisać skuteczny tekst reklamowy.
Kreatywny opis firmy – dlaczego jest potrzebny?
Jedną z najważniejszych rzeczy na stronie Twojej firmy jest odpowiedzenie na potrzeby i oczekiwania grupy docelowej. To oni są prawdziwymi jury wobec Twojej oferty. Mogą pokazać 10 i skorzystać z niej albo… opuścić witrynę i stracić zainteresowanie.
Napisać tekst jest prosto. Napisać tekst z informacjami o firmie, który wyróżni Twoją markę, już nie do końca…
Osiągniesz to, jeśli opis działalności firmy:
- zapadnie w pamięć,
- zbuduje emocjonalną więź,
- pokaże osobowość firmy.
W tym celu postaw na autentyczność. Spójrz na działalność Twojej firmy oczami klientów i zachęć ich do pozostania na stronie.
„O firmie” – przykładowy tekst
Chcesz zobaczyć przykładową sekcją o firmie? Przejrzałam, jak to wygląda w kilku popularnych markach i screeny wraz z linkami wklejam poniżej.




Jak często aktualizować stronę „o nas”
Dobrą praktyką jest aktualizacja content marketingu, w tym podstrony „o nas” co kwartał (lub po rewolucji w firmie). Na co warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim na osiągnięcia i liczby, studia przypadków, skład zespołu i zdjęcia. Te elementy najszybciej się przedawniają, więc jeśli tylko możesz dodać nowe, zrób to.
Autentyczny opis firmy
Znasz swoją firmę lepiej niż ktokolwiek inny. I to nie podlega dyskusjom. Właśnie dlatego, że ją tak dobrze znasz, masz do niej nastawienie emocjonalne. A to bardziej przeszkadza, niż pomaga, przy pisaniu tekstu na stronę „o nas”. Samodzielnie możesz osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego.
Historia Twojej firmy jest wyjątkowa. Fascynująca. Jedyna w swoim rodzaju. I dlatego warto poświęcić czas na stworzenie odpowiedniej treści. Spisz sobie najważniejsze punkty i oddaj tekst na firmowej stronie specjaliście od pisania, który urozmaici opis.
To da Ci pewność, że przypadkowa osoba, która odwiedza stronę, będziesz wiedzieć, czym się zajmujesz i dlaczego powinna kupić od Ciebie. Sam możesz za bardzo zagubić się w historię, technikalia i własną opowieść.

Jestem copywriterką specjalizującą się w tekstach sprzedażowych. Piszę artykuły blogowe pod SEO, newslettery i posty na LinkedIn. W swojej pracy wykorzystuję angielski i hiszpański. Pomagam w marketingu małych firm. Biorę udział w największym eksperymencie: budowaniu własnej marki. Jeśli nie piszę, prawdopodobnie planuję następną podróż.