Blog firmowy jest skutecznym narzędziem marketingowym, które, w przeciwieństwie do mediów społecznościowych, należy w 100% do Ciebie. I pracuje na Twój sukces, budując wizerunek eksperta i przyciągając potencjalnych klientów. Sprawdź, ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego i dlaczego warto uwzględnić tę inwestycję w budżecie.
Podstawowe koszty miesięczne mogą wahać się od 0 zł do nawet 1000/2000/3000 zł, w zależności od skali działań i jakości zamawianych treści. Dla Google liczy się regularność. Strony, na których często pojawiają się teksty, będą pięły się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.
Ile kosztuje wpis na blogu?
Ile kosztuje copywriter? Standardowy wpis na blogu to wydatek rzędu 25-80 zł/1000 zzs. Jego koszt jest więc uzależniony od długości tekstu, a także dodatkowych zadań:
- dobierania zdjęć,
- tworzenia infografik,
- wrzucania tekstu na WordPress etc.
Teksty specjalistyczne wymagające korzystania ze źródeł naukowych będą nieco droższe. Podobnie sprawa ma się z wywiadami i treściami, do których potrzebnych jest pogłębiony research.
Wpis na blogu u mnie to koszt zazwyczaj:
- artykuł standardowy – 200-400 zł,
- artykuł specjalistyczny – 300-500 zł,
- artykuł standardowy po angielsku – 300-600 zł,
- artykuł standardowy po hiszpańsku – 400-700 zł.
Artykuły blogowe są zoptymalizowane pod SEO. Obejmuje to m.in.:
- analizę fraz kluczowych,
- optymalizację nagłówków,
- odpowiednią gęstość słów kluczowych,
- meta tagi (title i description),
- optymalizację grafik (alt tagi),
- linkowanie wewnętrzne.
Miesięczne koszty prowadzenia bloga
Przy regularnym prowadzeniu bloga warto rozważyć współpracę pakietową z wykonawcami. Podstawowy pakiet, obejmujący 2-3 wpisy miesięcznie wraz z optymalizacją i podstawową grafiką, to koszt rzędu 1000-1600 złotych miesięcznie.
Pakiet rozszerzony, zawierający 4-6 profesjonalnych artykułów miesięcznie, wraz z odpowiednią oprawą graficzną i optymalizacją SEO, to wydatek 2400-4000 złotych miesięcznie. W tej cenie można oczekiwać pomocy w opracowaniu strategii contentowej.
Profesjonalnie przygotowany wpis blogowy nie kończy się na treści. Tekst powinien realizować określone cele biznesowe, czyli pomagać w pozycjonowaniu strony, przyciągać potencjalnych klientów i budować ekspercki wizerunek Twojej marki.
Być może zastanawiasz się, czy prowadzenie bloga firmowego w 2025 roku jeszcze ma sens. Nie musisz mi wierzyć na słowo, uwierz liczbom:

Artykuły blogowe to element strategii contentowej
Strategia edukacyjna
Skupia się na dostarczaniu wartościowej wiedzy czytelnikom. Wymaga regularnego tworzenia poradników, przewodników i artykułów eksperckich. Teksty muszą być dokładnie sprawdzone merytorycznie i poparte wiarygodnymi źródłami.
Strategia wizerunkowa
Koncentruje się na budowaniu eksperckiego wizerunku firmy. Kluczowe są tutaj case studies, wywiady z ekspertami i analizy branżowe. Treści muszą merytoryczne i angażujące.
Strategia sprzedażowa
Nastawiona na bezpośrednie generowanie leadów. Wymaga tworzenia tekstów dotyczących produktów, porównań i tekstów z mocnymi wezwaniami do działania.
Profesjonalny blog firmowy na wyciągnięcie ręki
Specjalizuję się w tworzeniu treści, które pracują na pozycję Twojej firmy w Google. Pomogę Ci opracować strategię, dzięki której zaczniesz się wyświetlać wysoko w Google. To bezpośrednio przeniesie się na wzrost przychodów Twojej firmy.
Moje teksty są merytoryczne, angażujące i zoptymalizowane pod SEO. Będą w 100% dopasowane do Twojej grupy docelowej. Nie musisz obawiać się treści w rodzaju „Kiedy jest niedziela handlowa”.
Umów się na bezpłatną konsultację. Powiem Ci, co możemy zrobić, żebyś jak najszybciej zobaczył/a efekty.